БЛОГ

Яким має бути сучасний вчитель?



Скільки мемів довкола вчителів і скільки фраз крутится в голові з дитинства «про встав і вийшов нормально», «дзвоник для вчителя», «а голову ти вдома не забув» і т.д. 

А ГОЛОВУ ТИ ВДОМА НЕ ЗАБУВ!?


Сучасні діти, а тим паче підлітки вже не будуть толерувати подібний булшіт. Та й не треба. Ми хочемо бачити в майбутньому дорослих, які можуть нести відповідальність за свої вчинки, приймати рішення й відстоювати себе й свої цінності. Так що для цього потрібно? 

Сучасний вчитель йде від функції передавача інформації. Вікіпедія-тічер уже нікому не потрібен: усе можна загуглити. А що загуглити не можна - ось там і потрібен наставник. Вивчити можна все, а от пояснити, зацікавити, показати під іншим кутом підважити - врешті-решт навчити вчитися - це вимагає окремої майстерності. 

                                                     НАВЧИТИ ВЧИТИСЯ! 

Ми часто сприймає дітей як об’єктів навчального процесу, не даємо їм слово, право вибору і взагалі можливість взяти участь у творенні навчання. 

Атмосфера в класі часто тривожна і схожа більше на камеру тортур, де за кожну твою неправильну відповідь - тобі прилетить «погана оцінка» з принизливим коментарем. Або з так званим «можна було й краще». «Може, і можна, але вийшло так. І я тут вчуся, а не прийшов готовим майстром всіх предметів». На жаль, інколи учнів не знаходять в собі сили та власне дозвіл так відповісти, а й часто не мають підтримки зі сторони батьків. Маємо кінцевий результат: дорослих, які не вміють брати відповідальність, бояться приймати рішення, бо навику цього не здобули в школі, а за свої спроби часто “відхвачували” перця. 

Тому безпека в навчанні це важлива річ, за яку відповідальний в першу чергу викладач: ноу шеймінг, ноу булінг, ноу прешер - мантра викладчів НЕОНу. 

Звісно, має бути певна дисципліна, але не нав’язана зверху, коли не зрозуміло зовсім правило, має бути процес, у якому через довірливі стосунки підлітки самі приходять до висновку, що деякі правила потрібні для підтримання системи, а якісь вчинки просто руїнять увесь навчальний процес. 

Насправді, людині за своєю природою цікаво вчитися, досліджувати, пізнавати. Роль сучасного вчителя не вбити цей вогник і бажання дізнатися щось нове. А бути радше провідником, страшим другом, наставником, який шарить більше в цьому предметі, але не "важить" більше за учня. Рівний рівному. 

                                                     Тому заняття в НЕОНі такі: 



Made on
Tilda